ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سه قانون برای فست فود عالی

  • نظر (0)
  • بازدید (154)

قانون اول: از مصرف فست فودهای قرمز دوری کنید. قانون دوم: در مصرف فست فودهای زرد زیاد سخت نگیرید، اما زیاده‌روی هم نکنید. قانون سوم: با مصرف فست فودهای سبز، تغذیه‌ای سالم داشته باشید.

سه قانون برای فست فود عالی


اولین عاملی که موجب می‌شود بیشتر غذاها وارد گروه قرمز شوند، داشتن بیش از یک گرم چربی ترانس است. البته بیشتر رستوران‌ها در مورد محتوای چربی ترانس غذاهای خود گزارش نمی‌دهند.

سیب‌زمینی سرخ کرده از دسته غذاهای قرمز است، زیرا بیشتر رستوران‌ها برای سرخ کردن آن از روغن‌‌هایی استفاده می‌کنند که موجب افزایش چربی ترانس آن می‌شود. البته اگر رستورانی از روغن مخصوص سرخ‌‌کردنی برای تهیه سیب‌زمینی سرخ کرده استفاده کند می‌تواند سیب‌زمینی سرخ کرده سالم‌تری عرضه کند، ولی با این وجود، باز هم نباید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. البته غذاهایی که توسط روغن‌های سالم طبخ شوند، برای شما مفید خواهند بود؛ به عنوان مثال اگر سیب‌زمینی در روغن بادام زمینی سرخ شود، جزو گروه سبز و سالم طبقه‌بندی می‌شود.

غذاهایی که حاوی مقدار زیادی گوشت قرمز هستند نیز قرمز طبقه‌بندی می‌شوند.

همچنین اکثر پیش غذاهایی که در رستوران‌ها عرضه می‌شوند، جزء قرمز طبقه‌بندی می‌شوند، زیرا حاوی کالری بالا، چربی اشباع شده و قند هستند.


احتیاط در مصرف فست فودهای زرد

این گروه از فست‌فودها آنقدر سالم نیستند که بتوان آنها را در گروه سبز جای داد و آنقدر هم غیرسالم نیستند که آنها را در گروه قرمز طبقه‌بندی کنیم. به عنوان مثال پیتزای معمولی در این دسته قرار می‌گیرد، زیرا چربی ترانس و گوشت قرمز زیادی ندارد و از طرف دیگر سبزیجات یا غلات سبوس دار هم ندارد. چیکن‌‌برگر هم مانند پیتزا در همین دسته قرار می‌گیرد.


فست فودهای سبز


این دسته بهترین غذاها را در خود جای می‌دهد. برای این که غذایی در این گروه قرار گیرد باید خصوصیات مختلفی داشته باشد. واضح است غذاهایی که با غلات سبوس دار، میوه‌ها، سبزیجات و روغن‌های سالم تهیه شوند در این دسته قرار می گیرند.

غذاهای سبز شامل پیتزای سبزیجات ، بیشتر ساندویچ‌ها، سالادها، تخم‌مرغ و پیش‌غذاهایی که با سبزیجات درست می‌شوند، می‌باشد.

غذاهای سبز، چربی اشباع‌ و ترانس کمی دارند، نمک و کلسترول آنها کم است و کالری آنها در مقایسه با غذاهای زرد و قرمز پایین‌تر است.

این غذاها را می‌توان به صورت روزانه نیز مصرف کرد. با انتخاب غذاهای سبز شما می‌توانید هم فست فود بخورید و هم سالم بمانید. یکی دیگر از راه‌ها برای تشخیص این که یک غذا می‌تواند جزو گروه سبز قرار گیرد این است که ببینید آیا به فرم طبیعی نزدیک است یا نه؛ مثلا محتویات سالاد به فرم طبیعی بسیار نزدیک و بنابراین سالم هستند.

اگر نگاهی به لیست غذاهایی که در فست‌فودها عرضه می‌شوند بیندازید، به نکات مختلفی پی خواهید برد. اول این که میزان کالری بعضی از این غذاها بسیار بالاست. بگذارید مثالی در این مورد بزنیم. وقتی یک شخص ۷۰ کیلویی با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت قدم می‌زند، ۵/۱ کالری در دقیقه مصرف می‌کند. حال فرض کنید غذایی سفارش داده شده است که ۲۷۱۰ کالری دارد. در این حالت این شخص ۷۰ کیلوگرمی باید ۴۵ مایل پیاده‌روی کند تا بتواند این مقدار کالری را بسوزاند و این مقدار راه رفتن حدودا ۹ ساعت طول خواهد کشید.

لوگو گروه تجهیزات هتل حائری

پست های مرتبط